CăutareSr
22 iunie 2018
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Raport Nr.1: Monitorizarea mass-media în campania electorală pentru alegerile locale generale din 5 iunie 2011

Centrul pentru Jurnalism Independent a lansat, în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte, rezultatele primei etape de monitorizare a modului în care este reflectată campania electorală pentru alegerile generale locale de către principalele mass-media din Republica Moldova, pentru perioada 18 aprilie - 1 mai 2011.
Centrul pentru Jurnalism Independent, 12 mai 2011, 12:42

Majoritatea surselor media supuse monitorizării nu au admis abateri grave de la principiile etice şi deontologice.

Cu excepţia unui post de televiziune şi a două ziare, nu se observă favorizarea evidentă a vreunui concurent electoral.

• Posturile Prime TV, Euro TV şi Jurnal TV au avut un comportament echilibrat, fără abateri evidente de la standardele profesionale şi deontologice.
• Postul cu acoperire quasi-naţională NIT a promovat deschis candidații PCRM, nu numai prin spaţiul oferit materialelor despre aceștia, ci şi prin modul de selectare şi prezentare a ştirilor. Majoritatea ştirilor puse pe post de NIT au fost părtinitoare, iar cele care au vizat alţi concurenţi decât PCRM deseori au fost denigratoare. Postul promovează limbajul jurnalistic agresiv, utilizează imagini ce contravin principiilor profesionale şi deontologice.
• Postul cu regională N4 favorizează uşor PLDM atât prin ştiri de la evenimente electorale, cât şi prin ştiri de imagine cu prezenţa premierului Filat.
• Ziarele Adevărul, Timpul de dimineaţă şi Jurnal de Chişinău au reflectat începutul campaniei echilibrat, fără a se situa de partea unor sau altor concurenţi electorali. Nu au fost înregistrate abateri evidente de la standardele profesionale şi deontologice.
• Publicaţiile Moldova suverană şi Nezavisimaia Moldova au făcut partizanat deschis în favoarea candidatului PCRM şi în defavoarea celorlalţi concurenţi electorali din partea PL, PLDM şi PDM. Ambele ziare au carenţe la capitolul imparţialitate şi echilibrul surselor, menţinându-se tendinţa de a prezenta informaţie mai mult unilaterală, bazată pe o singură sau mai multe surse, dar care exprimă aceleaşi puncte de vedere, precum şi la capitolul limbaj utilizat.

Scopul Raportului este de a monitoriza şi informa publicul referitor la comportamentul mass-media în campania electorală, inclusiv a accesului concurenţilor electorali la mass-media şi asigurarea pluralismului de opinie.

Raportul poate fi accesat aici

Acest raport a fost realizat în cadrul proiectului „Monitorizarea mass-media în campania electorală", cu susţinerea financiară a Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida/Asdi) şi Ministerul Afacerilor Externe al Danemarcei (DANIDA). Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al finanţatorilor.



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T