CăutareSr
15 decembrie 2018
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Raport Nr.4: Monitorizarea mass-media în campania electorală pentru alegerile locale generale din 5 iunie 2011

Centrul pentru Jurnalism Independent a lansat, în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte, cel de-al patrulea raport de monitorizare a campaniei electorale pentru alegerile generale locale de către principalele mass-media din Republica Moldova, pentru perioada 30 mai - 12 iunie curent.
Centrul pentru Jurnalism Independent, 20 iunie 2011, 15:02

În baza rezultatelor monitorizării se poate de constatat că, în intervalul 30 mai - 12 iunie, mass media monitorizate au reflectat diferit campania electorală, unele din ele admițând abateri grave de la principiile profesionale și deontologice. Astfel,

- Postul privat cu acoperire națională, Prime TV a respectat standardele profesionale şi etice în abordarea subiectelor cu caracter electoral. Postul continuă să favorizeze uşor Partidul Democrat şi candidaţii acestuia la funcţia de primari şi consilieri locali.

- Postul privat cu acoperire națională NIT a promovat deschis PCRM-ul, transformându-se într-o portavoce a acestui partid. Volumul foarte mare, dar și conținutul știrilor denotă că, din punct de vedere editorial, NIT este o televiziune partizană politic, ceea ce contravine deontologiei profesionale şi prevederilor legale. Majoritatea ştirilor de la NIT au fost părtinitoare și, uneori, denigratoare. Postul promovează limbajul jurnalistic agresiv, utilizează imagini ce contravin principiilor profesionale şi deontologice.

- Posturile Euro TV și Jurnal TV au avut un comportament mai echilibrat, fără abateri grave de la standardele profesionale şi deontologice. Din punctul de vedere al frecvenței și contextului apariției concurenților la Euro TV și Jurnal TV se remarcă o ușoară favorizare a candidatului PL la funcția de primar de Chișinău.

- Postul de televiziune N4 respectă, în general, standardele deontologice și profesionale de reflectare a campaniei. N4 a favorizat uşor PLDM prin frecvența mare a știrilor despre liderul acestei formaţiuni, tot el şi premierul ţării.

- Ziarul Adevărul a reflectat sfârșitul campaniei echilibrat, fără a se situa de partea unor sau altor concurenţi electorali.

- În Jurnal de Chişinău nu au fost înregistrate abateri evidente de la standardele profesionale şi deontologice. Se remarcă o ușoară favorizare a candidatului PL, Dorin Chirtoacă.

- Timpul de dimineaţă reflectă activ campania electorală, fără a încălca grav principiile etice și profesionale. Judecând după frecvența materialelor favorabile/defavorabile anumitor concurenți, constatăm favorizarea candidatului PL, Dorin Chirtoacă, şi defavorizarea candidatului PCRM, Igor Dodon.

- Publicaţiile Moldova suverană şi Nezavisimaia Moldova au continuat să facă partizanat deschis în favoarea candidatului PCRM şi în defavoarea celorlalţi concurenţi electorali din partea PL, PLDM şi PDM. Ambele ziare au carenţe la capitolul imparţialitate şi echilibrul surselor, pluralism de opinie. Limbajul utilizat, în special în materialele de opinie, este deseori peiorativ, iar multe articole sunt însoţite de imaginile trucate care contravin normelor deontologice.

Scopul Raportului este de a monitoriza şi informa publicul referitor la comportamentul mass-media în campania electorală, inclusiv a accesului concurenţilor electorali la mass-media şi asigurarea pluralismului de opinie.

Raportul poate fi accesat aici

Acest raport a fost realizat în cadrul proiectului „Monitorizarea mass-media în campania electorală", cu susţinerea financiară a Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida/Asdi) şi Ministerul Afacerilor Externe al Danemarcei (DANIDA). Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al finanţatorilor.

 

 



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T