CăutareSr
22 februarie 2018
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Televiziunea publica M1 promoveaza vizibilitatea presedintelui Voronin si a PCRM in toiul campaniei electorale, arata datele unei monitorizari

Moldova 1, televiziunea platita din banii contribuabililor, favorizeaza anumiti concurenti electorali, de regula exponenti ai guvernarii, si defavorizeaza pe altii, cu precadere exponenti ai opozitiei politice.
Info-Prim Neo, 2 martie 2009, 17:46

2009-03-02/16:00/ Chisinau (IPN)  Acelasi comportament demonstreaza si statiile private N4 si NIT. Aceasta este una din concluziile celui de-al doilea raport de monitorizarea a 9 televiziuni din Moldova, efectuat de Asociatia Presei Electronice APEL. Raportul a fost prezentat luni, 2 martie, la agentia Info-Prim Neo.

Televiziunile Pro TV, TV7, TVC21 si, in masura mai mica, Eu TV, se inscriu, grosso modo, in rigorile profesionale de editare a stirilor. Acesta este primul raport de monitorizare a celor 9 radiodifuzori in campania electorala, dupa ce APEL a prezentat un raport similar despre comportamentul lor in perioada pre-electorala.

„Autorii monitorizarii constata ca din trei canale de televiziune cu acoperire nationala, doua - Prime si 2Plus - s-au eschivat de la reflectarea campaniei electorale, faptul denotand o utilizare extrem de ineficienta a frecventelor terestre care sunt patrimoniu national si care nu servesc la informarea adecvata a cetatenilor despre un eveniment de majora importanta", spune intr-un comunicat distribuit de APEL.

Presedintele Vladimir Voronin a fost cel mai mediatizat actor politic, iar Partidul Comunistilor (PCRM) - cel mai mediatizat actor institutionalizat in primele doua saptamani ale campaniei electorale, concluzioneaza monitorii.

„Judecand dupa modul in care a fost plasata publicitate si de catre cine la ce posturi de televiziune, se intrevede o tendinta: actorii-formatiuni politice care au fost favorizati in campania pre-electorala de catre anumite televiziuni plaseaza publicitatea electorala la aceste aceste televiziuni," a spus Ion Bunduchi, director executiv APEL. Astfel, Eu TV a plasat in perioada 4-17 februarie numai spoturi publicitare ale Crestin-Democratilor (PPCD), N4 a difuzat doar reclama PCRM, iar M1 si NIT - in special publicitate a PCRM.

Rapoartele de monitorizare sunt trimise structurilor internationale si nationale interesate de evolutiile democratice in R. Moldova. Proiectul APEL este finantat de Delegatia Comisiei Europene in Moldova si se desfasoara in cadrul Coalitiei Civice pentru Alegeri Libere si Corecte - Coalitia 2009. El urmareste sa contribuie la asigurarea unui proces electoral corect, transparent si democratic si la formarea deprinderilor profesionale la televiziune de a prezenta politicienii in mod impartial si echilibrat.

O formatiune politica acuza TV „Moldova-1" de dezinformare a opiniei publice

Partidul Popular Republican (PPR) sustine ca a devenit victima „atacurilor de imagine si dezinformarii cetatenilor la care recurge postul de televiziune „Moldova-1", noteaza DECA-press.

„In mod tendentios si cu incalcarea tuturor normelor legale, dar si de etica profesionala, la data de 27 februarie 2009, in cadrul emisiunii informative „Mesager", „Moldova-1" a difuzat un material prin care s-a dat o interpretare absolut eronata a declaratiilor facute de liderul PPR, Nicolae Andronic, la tema relatiilor Moldovei cu CSI, in cadrul emisiunii „Cabinetul din umbra" de la postul de televiziune prin Internet „Jurnal TV", sustine formatiunea intr-o declaratie la aceasta tema.

PPR precizeaza ca, „in cadrul acelei emisiuni, Nicolae Andronic a avut un mesaj clar si echidistant si anume: ca acum nu ar trebui de pus problema iesirii sau raminerii in CSI si ca, in genere, acest organism international nu merita atentia care se incearca sa i se acorde".

„Moldova-1" a interpretat eronat declaratiile lui Nicolae Andronic si le-a prezentat drept un argument precum ca Nicolae Andronic, PPR si, in genere, UCM considera necesara iesirea Moldovei din CSI si, mai mult chiar, ca imediat dupa venirea in Parlament, UCM va ridica problema respectiva. In plus, televiziunea pretins publica a incercat sa divizeze vorbitorii de limba rusa de restul societatii, sa-i pozitioneze impotriva PPR si UCM, numindu-i cu termenul jignitor si arhaizat de „rusofoni", se mai spune in documentul citat.

PPR cere postului TV sa-i dea dreptul la replica si sustine ca va utiliza la toate posibilitatile legale pentru a-si apara drepturile.

 



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T