CăutareSr
23 mai 2018
Comentarii
Interviuri

Gheorghe Russu

Vice-director al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

Bătuţi de soartă şi de stat

Şcoala de Studii Avansate în Jurnalism

Au crescut prin case de copii, internate şi şcoli de meserii cu speranţa că va veni cineva să-i ia acasă. Ajunşi la vârsta majoratului, părăsesc aceste instituţii pentru a-şi croi propriul drum în viaţă. La despărţire li se spune că sunt liberi să facă ce vor, că toată lumea e a lor, că totul de acum încolo depinde de ei. Însă ei nu ştiu că dincolo de poarta orfelinatului nu îi aşteaptă nimeni, că strada nu le poate fi casă, iar străinii prieteni. Singura avere a lor la despărţire de educatori şi de colegi sunt cinci mii de lei oferiţi drept indemnizaţie unică şi hainele de pe ei.

Săptămîna în imagini
80_4dff5042440a3
80_4dff5046be87a
125_4dff503a2b7e9

Flash-mob „+1 vot”, pentru mobilizarea votanţilor © Moldova Azi

Implicatii profunde ale PCRM intr-un post de televiziune privat

Acum patru ani, „Radiocomunicatii" i-a vandut postului la pret diminuat emitatoare si antene de care acesta avea nevoie, iar un an mai tarziu, „NIT" a primit de la Guvern un sediu confortabil, scrie „JURNAL de Chisinau".
DECA-press, 10 decembrie 2008, 17:35

Ziarul „JURNAL de Chisinau" publica (vineri,5 decembrie, autor: Mariana Rata) un articol in care dezvaluie implicarea Partidului Comunistilor din R. Moldova (PCRM) in activitatea postului privat „NIT", comunica Agentia Monitor Media.

Publicatia mentioneaza, printre altele, ca pe parcursul ultimilor patru ani, „NIT" a beneficiat de mai multe facilitati din partea statului. In acest rastimp, Consiliul Coordonator al Audiovizualului i-a oferit canalului zece frecvente tv care i-au asigurat acoperire pentru aproape 80% din teritoriul republicii. Un numar atat de mare de frecvente nu a obtinut de la CCA pana la acest moment nici un post privat de televiziune, remarca „JURNAL".

Acum patru ani, „Radiocomunicatii" i-a vandut postului la pret diminuat emitatoare si antene de care acesta avea nevoie, iar un an mai tarziu, „NIT" a primit de la Guvern un sediu confortabil, scrie „JURNAL de Chisinau".

Ziarul sustine ca actionarul majoritar al NIT este o firma off-shore din Insulele Virgine Britanice, care detine 94,15% din actiunile companiei. Printre alti actionari, mai mici, se regasesc doi exponenti ai partidului de guvernamant.

„JURNAL de Chisinau" precizeaza ca presedintele Voronin obisnuieste sa ia jurnalistii de la „NIT" in toate vizitele oficiale pe care le intreprinde peste hotare. „NIT" este si singurul post tv care realizeaza o emisiune dedicata lui Voronin - „Ora presedintelui".

Ziarul „JURNAL de Chisinau" continua sa publice dezvaluiri („Cadouri guvernamentale pentru NIT-II", autor: Mariana Rata) despre favorizarea postului privat NIT de catre structurile de stat si partidul de guvernamant, informeaza Agentia Monitor Media.
In editia de marti, „JURNAL" relateaza despre o hotarare controversata privind vanzarea celor sase statii tv noi companiei NIT de catre I.S. „Radiocomunicatii", in 2004. Potrivit unor raspunsuri oficiale primite de la Ministerul Dezvoltarii Informationale (caruia i se subordoneaza I.S.„Radiocomunicatii"), „NIT" a platit pentru toate cele sase statii tv ale „Radiocomunicatii" suma de 5,2 milioane de lei (pe atunci circa 327 de mii de euro). Expertii afirma insa ca pretul real al acelor echipamente tehnice era atunci mai mare cu cateva zeci de mii de euro. „JURNAL" sustine ca, in total, cele sase statii ar fi trebuit sa coste minim 380 de mii de euro, sau cu 53 de mii de euro mai mult decat a platit „NIT".

Pe de alta parte, fostul director al „Radiocomunicatii", Victor Badulescu, este de parere ca statiile tv au fost vandute „NIT"-ului la un pret bun.

Ziarul scrie, citandu-l pe un fost membru (Vlad Turcanu) al Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA) ca, analizand rapoartele de activitate ale CCA, din 2001 (de cand comunstii au preluat puterea in Moldova) incoace „NIT" nu a primit niciun refuz din partea CCA privitor la frecvente. „PRO TV Chisinau" n-a obtinut in acest an nici o frecventa din cele solicitate. Este cert ca tot ce se face pentru „NIT" reprezinta o comanda de sus", sustine fostul membru al CCA.

Potrivit ziarului, „NIT" a mai beneficiat de o facilitate din partea statului in privinta sediului. Este vorba despre o cladire cu noua etaje din sos. Hancesti 53. Pana in decembrie 2005, edificiul se afla in gestionarea Biroului National de Statistica, dar intre timp, se pare, „NIT" gospodareste in jumatate de edificiu. Acest lucru s-a intamplat in pofida faptului ca Guvernul a decis sa evacueze toti chiriasii.

Precizam ca „NIT „ este un post tv privat, care si-a lansat activitatea in 1997. Circa 70% din volumul emisiei este in limba rusa. Observatorii sustin ca aceasta institutie media, din punct de vedere al politicii editoriale, este subordonata partidului de guvernamant. Rapoartele de monitorizare de specialitate mentioneaza ca postul respectiv abunda in buletinele informationale de reportaje si stiri ce favorizeaza guvernarea.



Comentariile vizitatorilor
Comentarii recente:
Nu exista comentarii la acest material.
Va rugăm să vă autentificaţi pentru a lăsa comentarii.
T